Modlitwa przed nauką - modlitwa św. Tomasza z Akwinu

Stwórco niewysłowiony, któryś ze skarbów swej mądrości ustanowił trzy hierarchie Aniołów i w cudowny sposób umieścił je nad niebem empirejskim, a cały świat najpiękniej  urządził: 
Ty, który zwan jesteś prawdziwym źródłem światła i mądrości oraz przyczyną wszystkiego - racz  wlać w ciemność mojego umysłu promyczek Twej światłości, aby usunął podwójną ciemność, w której się narodziłem - grzech i niewiedzę.
Ty, który rozwiązujesz języki dzieci, poucz mój język i wlej w wargi moje łaskę Twojego błogosławieństwa. Daj mi ostrość poznania, zdolność zapamiętywania, umiejętność i łatwość uczenia się, głębokość rozumienia i obfitą łaskę mowy. Poucz mnie na początku mej pracy, kieruj jej postępem,  dopełnij i wykończ jej owoc.
Ty, który jesteś prawdziwym Bogiem i człowiekiem, który żyjesz i królujesz na wieki wieków. Amen.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz