Litania Dominikańska do Najświętszej Maryi Panny


Litania do odmawiania we wszystkich potrzebach i utrapieniach. Nazywano ją straszną, z powodu bezwzględnej skuteczności, jeżeli jest odmawiana z głęboką wiarą. Pierwsze jej wydanie było w roku 1634, drugie w 1755. Litanię tę odmawiał Ksiądz Kardynał Stefan Wyszyński podczas pobytu w więzieniu, w Stoczku Warmińskim.

Kyrie elejson. Chryste elejson. Kyrie elejson.
Chryste usłysz mnie. Chryste wysłuchaj mnie.


Ojcze z nieba, Boże, - zmiłuj się nade mną.
Synu, Odkupicielu świata, Boże, - zmiłuj się nade mną.
Duchu Święty, Boże, - zmiłuj się nade mną.
Przenajświętsza Trójco, Jedyny Boże, - zmiłuj się nade mną.

Święta Maryjo nieszczęśliwych nadziejo, - zmiłuj się nade mną.
Święta Maryjo utrapionych pocieszenie, - zmiłuj się nade mną.
Najświętsza Matko Chrystusowa, - zmiłuj się nade mną.
Bogurodzico Dziewico, - zmiłuj się nade mną.
Najczystsza z Matek, - zmiłuj się nade mną.


Ze wszystkich Dziewic Najpierwsza, - usłysz mnie, a błaganie moje niech do Ciebie dojdzie.
Zawsze Dziewico,
Łaski Bożej Pełna,
Córko Króla Wiekuistego,
Matko i Oblubienico Chrystusa,
Świątynio Ducha Świętego,
Święta Maryjo Królowo Niebios,
Pani Aniołów,
Drabino do Boga,
Bramo Raju,
Matko nasza i Pani jedyna do skończenia świata,
Matko nasza i Pani, prawdziwa Nadziejo nasza,
Matko nasza, po Trójcy Przenajświętszej Najpierwsza,
Zaufanie wszystkich wierzących,
Święta Maryjo pełna nadziei i miłości Boga,
Źródło słodyczy, 

Matko Nieskończonego Miłosierdzia - racz mnie wysłuchać.
Matko Księcia nad wiekami,
Matko radząca najszczerzej,
Matko głęboko wierząca,
Zmartwychwstanie nasze,
Święta Maryjo wszelkiego stworzenia odnowienie,
Światła Wiekuistego Rodzico,
Któraś nosiła Stwórcę Wszechświata,
W Której Słowo Ciałem się stało,
Rodzicielko Sprawcy Wszechrzeczy,
Tajemnic Bożych Powiernico,
Wybawicielko nasza Prawdziwa,
Święta Maryjo Skarbie wierzących,
Najpiękniejsza Pani, której nie potrafią wysłowić usta ludzkie,
Tęczo pełna radości,
Matko prawdziwego wesela,
Drogo nasza do Pana,
Orędowniczko nasza niezawodna,
Święta Maryjo, Gwiazdo na niebie najjaśniejsza,
Nad księżyc światlejsza,
Blaskiem słońca przyćmiewająca,
Matko Boga wiekuistego,
Święta Maryjo, która rozpraszasz ciemności wiecznej nocy,
Która niweczysz wyrok naszego potępienia,
Źródło prawdziwej mądrości,
Światło rzetelnej nauki,
Radości nasza bezcenna,
Upragniona nagrodo nasza,
Pożądanie wzgórz wiekuistych,
Zwierciadło, w którym Boga oglądamy,
Nad wszystkich Świętych Święta,
Wszelkiej chwały najgodniejsza,
Święta Maryjo najłaskawsza Pani,
Pocieszycielko szukających u Ciebie schronienia,
Dobroci Pełna,
We wszelką słodycz obfitująca,
Wspaniałości Aniołów,
Kwiecie Patriarchów,
Pokoro Proroków,
Skarbie Apostołów,


Chwało Męczenników, - ufam Tobie.
Chlubo Kapłanów,
Ozdobo Dziewic,
Lilio czystości,
Święta Maryjo, miedzy niewiastami błogosławiona,
Ratunku zagubionych,
Słowo sprawiedliwych,
W Boże zamysły wtajemniczona,
Ze wszystkich kobiet Najświętsza,
Najjaśniejsza Pani, bez pomocy Ducha Świętego niepojęta ludzkim rozumem,
Perło Boskiego Oblubieńca,
Święta Maryjo pałacu Chrystusowy,
Panno Niepokalana,
Świątynio Pańska,
Chwało Jerozolimy,
Radości Izraela,
Córko Boża,
Najukochańsza Oblubienico Chrystusa,
Gwiazdo morza,
Święta Maryjo - wyciągnij rękę Twoją i dotknij serc naszych, aby oświecić i wybawić nas grzeszników,
Diademie na głowie Najwyższego Króla,
Czci najgodniejsza,
Pełna wszelkiej słodyczy,
Zasługo na życie wieczne,
Bramo królestwa Bożego,
Bramo zamknięta, a dla nas otwarta, przez którą wchodzimy do Pana,
Różo, która wiecznie kwitniesz,
Kosztowniejsza od całego świata,
Ponad skarb wszelki upragniona,
Nad niebo wyższa - od Aniołów czystsza,
Wesele Archaniołów,
Wszystkich Świętych rozradowanie,
Czci i Chwało, Sławo i Ufności nasza,


Maryjo Córo Boga - wejrzyj na mnie łaskawie.
Maryjo Córo Joachima - kochaj mnie.
Maryjo Córo Anny - daj mi spocząć po smutkach wygnania.


Proszę Cię Panie Boże, za przyczyną Błogosławionej i Chwalebnej Bożej Rodzicielki wraz ze wszystkimi Świętymi ochraniaj mnie i mój dom, moje dzieci, całą moją rodzinę od wszelkich przeciwności oraz osłaniaj łaskawie od zasadzek i wrogów. Proszę Cię o żywą wiarę w mojej rodzinie i wśród przyjaciół. Chroń nas od zarazy.

Zdrowaś Maryjo..., Chwała Ojcu..., Pod Twoja obronę... 
Amen.

Można odmawiać: jednorazowo, przez 9 dni lub przez 9 kolejnych sobót jako nowennę przy zapalonej świecy.

źródło: http://nachwalepana.blogspot.com/2010/02/litania-dominikanska-do-najswietszej.html

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz