Koronka o Męce Pańskiej

Modlitwa przed rozpoczęciem Koronki

O mój najsłodszy Panie Jezu Chryste! Gdy się zastanawiam nad tym, że będąc Bogiem z litości nad nędzą moją zstąpiłeś na ziemię i stawszy się człowiekiem dla odkupienia mnie, podjąłeś tyle trudów i w końcu poniosłeś śmierć męczeńską na krzyżu, serce moje rozrzewnia się, przejęte nieograniczonym uczuciem miłości i wdzięczności ku Tobie i doznaje żalu największego i boleści nieskończonej, że Ciebie po tylekroć grzechami moimi obraziłem i zasmuciłem. Kocham Cię, ach! kocham Cię mój Jezu z całego serca, z całej duszy mojej i pragnę przez całą wieczność kochać Cię najbardziej. Z miłości ku Tobie przebaczam wszystkim, którzy mnie w jakikolwiek sposób obrazili i postanawiam odtąd wszystkich ludzi bez wyjątku kochać i wszystkim wszystko przebaczać. Żałuję, ach bardzo żałuję za wszystkie przewinienia moje i chciałbym przez całe życie moje żałować i pokutować. Mam w Twoim, o Boże mój i Panie, miłosierdziu nadzieję, że mnie zbawisz i w tym celu oświecisz mnie i wzbudzisz we mnie święte uczucia do pobożnego odmawiania tej koronki, która niech będzie wstępem i początkiem mojego szczerego nawrócenia się. O Jezu! Bądź mi miłościw! 
O Maryjo! Przyczyń się za mną. Amen.

CZĘŚĆ PIERWSZA

Pan Jezus, idąc na śmierć, żegna się z Przenajświętszą Matką Bożą, błogosławi Jej i od Niej otrzymuje błogosławieństwo.

 – Zdrowaś Maryjo ...

Na ostatniej wieczerzy umywa nogi Apostołom. 

Ojcze nasz ...

Ustanawia Przenajświętszy Sakrament. 

Ojcze nasz ...

Modli się w Ogrójcu, oblany krwawym potem. 

Ojcze nasz ...

Wydany przez Judasza przez pocałunek, pojmany i związany przez zgraję. 

Ojcze nasz ...

Opuszczony przez uczniów Swoich. 

Ojcze nasz ...

Zaprowadzony do Annasza i policzkowany. 

Ojcze nasz ...

Przed Kajfaszem przez fałszywych świadków oskarżony. 

Ojcze nasz ...

Skazany na śmierć. 

Ojcze nasz ...

Piotr po trzykroć się Go wypiera. 

Ojcze nasz ...

Naigrywany, zelżony i znieważony przez noc całą. 

Ojcze nasz ...

Chwała Ojcu ..., lub Wieczny odpoczynek ...

CZĘŚĆ DRUGA

Przenajświętsza Matka, poinformowana o wszystkim, co się działo z Panem Jezusem, niewypowiedzianie bolejąc idzie na spotkanie Najukochańszego Syna Swego Boskiego. 

Zdrowaś Maryjo ...

Oskarżony przed Piłatem jako zwodziciel ludu. 

– Ojcze nasz ...

Od Piłata uważany za poddanego, do Heroda odesłany. 

Ojcze nasz ...

Od Heroda wyśmiany i przez wzgardę w białą szatę odziany, na powrót do Piłata odesłany. 

Ojcze nasz ...

Porównany, a nawet mniej oceniony od zbójcy i łotra Barabasza. 

Ojcze nasz ...

Obnażony i u słupa ubiczowany. 

Ojcze nasz ...

Cierniem ukoronowany. 

Ojcze nasz ...

Przez ludzi wołających: ukrzyżuj, ukrzyżuj! Na śmierć skazany. 

Ojcze nasz ...

Na naleganie Żydów przez Piłata na śmierć wydany 

Ojcze nasz ...

Przyjmuje krzyż na ramiona Swoje. 

Ojcze nasz ...

Krzyż dźwigając, pod ciężarem jego po trzykroć upada, od Cyrenejczyka pomoc przyjmuje. 

Ojcze nasz ...

Chwała Ojcu ..., lub Wieczny odpoczynek ...

CZĘŚĆ TRZECIA

Udręczony i omdlewający spotyka Matkę Przenajświętszą, w największym strapieniu pozostającą. 

– Zdrowaś Maryjo ...

Na Kalwarii żółcią pojony. 

– Ojcze nasz ...

Obnażony przez gwałtowne zdarcie szat przy odnowieniu ran, bolejący. 

– Ojcze nasz ...

Rozciągniony i przybity do krzyża. 

– Ojcze nasz ...

Podniesiony na krzyżu miedzy dwoma łotrami. 

– Ojcze nasz ...

Prosi Ojca przedwiecznego za krzyżujących Go. 

– Ojcze nasz ...

Żołnierze dzielą się szatami Jego i rzucają los o suknię Jego. 

– Ojcze nasz ...

Z rozkazu Piłata przybito na krzyżu napis: Jezus z Nazaretu, Król żydowski. 

– Ojcze nasz ...

Bluźnierstwami znieważony przez Żydów i złego łotra. 

– Ojcze nasz ...

Łotrowi nawróconemu obiecuje Niebo. 

– Ojcze nasz ...

Boleścią Przenajświętszej Matki Bożej bolejący 

– Ojcze nasz ...

Chwała Ojcu ..., lub Wieczny odpoczynek ...

CZĘŚĆ CZWARTA

Przenajświętszej Matce Bożej, boleścią przepełnionej, w osobie ucznia Swego Jana, powierza wszystkich wiernych.

 Zdrowaś Maryjo ...

Wołającego Pragnę (zbawienia dusz ludzkich), żółcią napojono. 

Ojcze nasz ...

Oddając Przenajświętszą duszę Swoją w Ręce Ojca, umiera wśród trzęsienia ziemi i zaćmienia słońca. 

Ojcze nasz ...

Z przebitego Boku wypływa Krew i woda. 

Ojcze nasz ...

Włócznia, przebijająca Serce Pana Jezusa, przeszywa duszę Matki Przenajświętszej. 

Zdrowaś Maryjo ...

Chwała Ojcu ... lub Wieczny odpoczynek ...

Na cześć Świętych Apostołów: 

Wierzę w Boga…

ZAKOŃCZENIE

Modlitwa do Przenajświętszej Matki Bożej

Przebłogosławiona, Przenajświętsza Matko Boża i nasza Matko. Ucieczko grzeszników i jedyna nadziejo nasza. Składam u stóp Twoich wraz z sobą tę koronkę i najczulej błagam Cię ze łzami, abyś ją raczyła przyjąć i przedstawić Panu Jezusowi i wyjednać mi Jego Błogosławieństwo. Amen.
 
 źródło: "Modlitewnik kamedulski" rok wydania 1938.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz