Nowenna Matki w Stanie Błogosławionym

I miesiąc ciąży – radosne przyjmowanie

Rozważanie tajemnicy Zwiastowania NMP.  

Jak ono wygląda w moim życiu ? Jak przyjmuje to dziecko? Oddaje Bogu wszelkie uczucia , których się wstydzę, które są dla mnie niezrozumiałe.

Modlitwa: 

Panie Jezu zostałeś przyjęty przez swoją Matkę słowami „Oto ja Służebnica Pańska”, daj każdej matce siłę, odwagę i miłość, by mogła przyjąć swe dziecko pod sercem. Amen. 

Zdrowaś Maryjo…
 

II miesiąc ciąży - Twoja wola Panie jest zawsze dobra 

Rozważanie fragmentu -1J 2,17.

Czym jest dla mnie pełnienie  Woli  Bożej? Czy moje macierzyństwo , to oczekiwanie na narodziny dziecka , rozpatruje przez ten pryzmat? 

Modlitwa:

Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo...
 

III miesiąc ciąży - słuchaj o miłości

Rozważanie fragmentu Ps 139,13-15

Bóg zaplanował nasze życie. Czy dostrzegam jak ogromną miłością Bóg umiłował mnie i dziecko , które nosze pod sercem?

Modlitwa: 

Chryste, powiększ we mnie miłość, żebym  się nauczył w głębi serca smakować, jak słodka to rzecz kochać, w miłości się rozpływać i zanurzać. Niech mnie miłość ogarnie, bym w zapale i zachwycie przeszedł sam siebie.

Zdrowaś Maryjo…

 

IV miesiąc ciąży - radość bycia   

Rozważanie tekstu Ps117

Czy mam za co dziękować Bogu? Czy staram się być szczęśliwa i dziękować  Mu za wszelkie łaski jakie otrzymuję? Czy jestem szczerze wdzięczna?

Modlitwa:

O Jezu , Boże wiekuisty , dziękuję Ci za niezliczone łaski i dobrodziejstwa Twoje. Niech każde uderzenie serca mojego będzie nowym hymnem dziękczynienia ku tobie , Boże .Każda kropla krwi mojej niech krąży dla Ciebie ,Panie , dusza moja to jeden hymn uwielbienia  miłosierdzia Twego. Kocham Cię Boże dla Ciebie samego.

Zdrowaś Maryjo…

 
V miesiąc ciąży – w połowie drogi

Rozważanie tajemnicy Nawiedzenia św. Elżbiety 

Czy cieszę się z macierzyństwa innych kobiet? Czy modlę się za napotkane kobiety w stanie błogosławionym np. aktami strzelistymi?

Modlitwa:

Boże, dziękuję Ci za każdą napotkaną kobietę w ciąży .
Błogosław jej zdrowiem i radością z oczekiwania na narodziny dziecka .Daj cieszyć się zdrowiem i miłością bliskich. Amen.
 

 

VI miesiąc ciąży – macierzyńska miłość 

Rozważanie Prz 8 ,17 oraz macierzyństwo NMP 

Modlitwa:

Matko Boża, oddaję się całkowicie pod Twoja opiekę , wraz z dzieckiem, które noszę pod sercem. Proszę uproś dla nas łaskę zdrowia i opiekuj się nami.
Duchu Święty obdarz nas rodziców światłem w wyborze dobrego patrona dla naszego dziecka. Amen. 

Zdrowaś Maryjo…
 

VII  miesiąc ciąży - już na zawsze 

Rozważanie fragmentu Iż 49, 15-16

Twoje dziecko istniało już na zawsze. 

Modlitwa: 

Boże, który kochasz miłością nieskończoną i który jesteś wierny w swoim błogosławieństwie. Daj mi zawsze czerpać siłę i mądrość od Ciebie i naucz mnie ufać Ci we wszystkim. Amen.

Zdrowaś Maryjo…
 

VIII miesiąc ciąży - blisko, blisko, tak blisko jesteś

Rozważanie fragmentu Łk I, 14   

Modlitwy i rozważania niech skupiają się na naszych najbliższych. Przede wszystkim na ojcu dziecka, na rodzeństwie, na oczekujących dziadkach Jeśli te relacje są trudne dobrze jest oddać je całkowicie pod wstawiennictwo MB i Św. Józefa.

Modlitwa: 

Św. Józefie, który opiekowałeś się Najświętszą Maryją Panną  broniąc je przed ludzkimi językami, ochraniając, wspierając i otaczając miłością, uproś siłę dla mojego męża by otaczał mnie i nasze nienarodzone dziecko miłością. Proszę za nasze rodziny, by nasze dziecko, gdy się narodzi, było dla wszystkich źródłem radości. Amen. 

Zdrowaś Maryjo…

IX miesiąc ciąży - szczęśliwe powitanie

Rozważać tajemnicę Narodzenia Pana Jezusa

Niezwykłość tego daru  dla nas Skromność i cichość w jakich Pan Jezus się rodzi. Wielką miłość, czułość i pobożność rodziców.

Modlitwa:

Święty Ojcze Ignacy, wszechmogący Bóg obdarzył Ciebie szczególna łaską opiekowania się, matkami oczekującymi wydania na świat  potomstwa. Wiele z nich otrzymało łaskę upragnionego macierzyństwa za Twoją przyczyną i szczęśliwi wydało na świat nowe życie. Również i ja proszę ciebie, ufna w to, że wyjednasz mi pomoc Bożą w tej tak ważnej dla mnie chwili, abym szczęśliwie urodziła i mogła wraz z mężem wychować ten owoc naszej miłości – nasze ukochane dziecko - na większą chwałę Bożą. Proszę o to z ufną wiarą.

Zdrowaś Maryjo…

Modlitwa do św. Ignacego Loyoli 

O czcigodny święty Ojcze Ignacy, którego Bóg prócz innych łask i tą obdarzył, że matkom będącym w stanie błogosławionym możesz zjednać niebiańską pomoc, aby w tym niebezpiecznym czasie porodu, gdy wydają,  na świat nowe życie, mogły szczęśliwie urodzić.

Pokornie Cię proszę, nie odmów i mnie swego przemożnego wstawiennictwa w chwili tak ważnej dla mnie i dla moich bliskich.  

Miej ukochane moje dziecko w swej opiece, aby przez cudowne odrodzenie w wodach Chrztu Świętego mogło być zjednoczone z Chrystusem, naszym Panem i Zbawicielem , który z Bogiem Ojcem i Duchem Świętym żyje i króluje przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Święty Ignacy módl się za mną do miłosiernego Boga, aby wsparł mnie w mojej potrzebie  i ochraniał przychodzące na świat dziecko.



Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz