Prośby o uświęcenie dnia i pracy

Daj nam, Panie, by ten dzień był radosny, spokojny, bez grzechu, abyśmy dożyli wieczora i mogli Cię błogosławić z weselem w czystości serca. Niech blask Twego światła zajaśnieje nad nami i kieruje pracą naszych rąk. Wspomagaj łaskawie wszystkich, którzy powierzyli się naszym modlitwom, i napełnij wszelkimi dobrami ich dusze i ciała. Zajęcia nasze, prosimy Cię, Panie, natchnieniem uprzedzaj, pomocą wspieraj, aby wszelka nasza praca od Ciebie się zaczynała i z Tobą kończyła.
Boże mój, naucz mnie dobrze korzystać z czasu, który mi wyznaczyłeś, abym nic z niego nie tracił. Naucz mnie przewidywać bez udręki, wyciągać korzyści z popełnionych błędów, bez pogrążania się w ich rozpamiętywaniu. Naucz mnie łączyć pośpiech z rozwagą i statecznością, pogodę z dobrymi porywami, a zapał ze spokojem.

Przyjdź mi z pomocą, gdy rozpoczynam dzień, bo jestem człowiekiem słabym. Czuwaj nade mną, nad moim skupieniem, gdy pracuję, i sam dopełnij niedoskonałości w moich dziełach. Bądź ze mną zawsze – w pracy i odpoczynku, w radości i smutku, w powodzeniu i niepowodzeniu.

Tobie oddaję siebie i cały mój dzień, i całą moją noc. Zawsze należymy do siebie – Ty mój, a ja Twój, mój Stwórco i mój Zbawicielu!

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz