Nowenna do św. Filomeny

O Święta Filomeno, sławiona Dziewico i Męczennico, Cudotwórczyni naszych czasowi wyjednaj dla mnie czystość ciała i duszy, czystość serca i pragnień, czystość myśli i uczuć. Przez Twą cierpliwość w wielu cierpieniach wyjednaj dla mnie poddanie się wszystkim doświadczeniom, jakie Bóg zechce na zesłać.

Jak Ty cudownie uratowałaś się z wód Tybru, w który wrzucono cię na rozkaz twego prześladowcy, tak daj mi przejść przez wody udręki bez szkody dla mej duszy. Poza tymi łaskami wyjednaj dla mnie, wierna oblubienico Jezusa, szczególną łaskę, którą ci w tej chwili polecam. O czysta Dziewico i święta Męczennico, bądź łaskawa spojrzeć z Nieba ze współczuciem na twego oddanego sługę, pociesz mnie w strapieniu, wspomóż w niebezpieczeństwie, a szczególnie przyjdź mi z pomocą w godzinę śmierci. Opiekuj się Kościołem Bożym, módl się o jego wywyższenie i pomyślność, wzrost wiary, za Ojca Świętego, za kapłanów, za wytrwałość wiernych, za nawrócenie się grzeszników, ulgę dla dusz w czyśćcu, szczególnie tych dla mnie drogich. O wielka Święta, której triumf obchodzimy na ziemi, wstaw się za mną, abym mógł kiedyś ujrzeć koronę chwały twojej w niebie i wiecznie błogosławić Tego, który tak szczodrze wynagradza na wieczność za cierpienie przeżyte w Jego Miłości w czasie naszego krótkiego życia. Amen.

Modlitwa

O przeczysta Dziewico, wspaniała Męczennico, Święta Filomeno, którą Bóg w swojej wszechmocy objawił światu w tych nieszczęsnych czasach, aby ożywić wiarę, wesprzeć nadzieję i rozniecić miłość w chrześcijańskich duszach, spójrz na mnie leżącego u stóp twoich.

Bądź łaskawa, Dziewico pełna dobroci, przyjąć moje pokorne modlitwy i uzyskaj dla mnie tę czystość, dla której wzgardziłaś najbardziej kuszącymi rozkoszami świata; moc duszy, która pozwoliła ci oprzeć się najstraszniejszym atakom; i tę żarliwą miłość Pana naszego Jezusa Chrystusa, której najokropniejsze męczarnie nie mogły w tobie ugasić. Daj, abym przepasany twym sznurem i naśladując cię w tym życiu mógł kiedyś być z tobą w Niebie ukoronowany. Amen.

K. Módl się za nami święta Filomeno.
W. Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.

Módlmy się: 

Błagamy Cię, Panie, bacz nam nasze grzechy poprzez wstawiennictwo Świętej Filomeny, Dziewicy i Męczennicy, która starała się Tobie przypodobać przez swoją nieskazitelną czystość i doskonałą praktykę cnót. Amen.

Przez zwalczanie pokus do zwycięstwa!

O Boże, któryś przez zasługi błogosławionej Filomeny, Dziewicy i Męczennicy, w swoim miłosierdziu łaskawie dał nam przykład jej męczeństwa dla wzmocnienia i utwierdzenia nas w wierze, chroń nas, aby pokusy nigdy nie rozdzieliły nas z Tobą, błagamy Cię, Panie, przez Jezusa Chrystusa Pana naszego. Amen.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz