Triduum przed świętem św. Augustyna

Codziennie odmawia się Litanię do św. Augustyna, po czym dodaje się następującą modlitwę:

DZIEŃ PIERWSZY
25 sierpnia

Z „Wyznań” św. Augustyna:

Modlitwy mej wysłuchaj, Panie! Niech nie omdleje moja dusza pod brzemieniem Twej surowości. Niechaj się nigdy nie znużę dziękowaniem Ci za miłosierną opiekę; za to, żeś wyrwał mnie z gęstwiny zła, za to, żeś stał się dla mnie słodszy od wszystkich pokus, jakim dawniej ulegałem - więc pokochałem Ciebie nade wszystko, całą mocą miłości uchwyciłem się twej ręki… O, aż po kres życia chroń mnie od wszelkiego zła! 

Święty Augustynie, który porzuciłeś grzech i zwróciłeś się ku Stwórcy, za Twoim wstawiennictwem zanosimy do Boga nasze modlitwy i ofiary prosząc o wzrost naszej miłości. Amen.

DZIEŃ DRUGI
26 sierpnia

Z „Wyznań” św. Augustyna:

O Prawdo, Prawdo, jakże boleśnie już wtedy z głębi duszy wzdychałem do Ciebie (…). A ja nawet nie dzieł największych, lecz Ciebie samej, Prawdo, Ciebie, w której nie ma odmiany ani cienia zmienności, pragnąłem i łaknąłem (…).

Ty jesteś życiem dusz, co ożywia życie. Żyjesz, o Życie duszy mojej, własną mocą. Bo samym życiem jesteś, niezmiennym.

Święty Augustynie, który żyłeś w niestrudzonym wysiłku szukania Prawdy, dopomóż nam w naszym poszukiwaniach, abyśmy odnalazłszy Chrystusa pomagali innym odnaleźć Go i miłować. Amen.

DZIEŃ TRZECI
27 sierpnia

Z „Wyznań” św. Augustyna:

Otrząśnij się z marności, duszo moja, nie ogłuszaj się wrzawą jej zamętu. Usłysz i ty! Oto Słowo samo woła, abyś wróciła, a w Nim jest miejsce spoczynku, którego nic nie zakłóci. Tam miłość nie zostaje opuszczona, jeżeli sama nie odchodzi. Oto jedne rzeczy mijają, aby po nich nastąpiły inne i aby ze wszystkich tych części kojarzyła się całość najniższego stworzenia. Czyż ja dokądkolwiek odchodzę? – mówi Słowo Boże. Tu rozepnij swój namiot, duszo! Powierz Słowu wszystko co masz – bo przecież masz to od Niego! 

Święty Augustynie, który dałeś nam regułę życia, prosimy, wstawiaj się za nami, byśmy wierni przykazaniom i przepisom zakonnym osiągnęli pełnię doskonałości. Amen.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz