Złota Koronka do Najświętszego Serca Pana Jezusa

 

Należy wiedzieć, że choć koronka do Serca Pana Jezusa według świętego Ojca Pio, jest najbardziej rozpowszechniona, między innymi ze względu na popularność Pio i szerokość jego kultu, istnieją jednakże również inne koronki skierowane do Serca Chrystusa. Wśród nich wymienić można modlitwę Leona Dehona oraz sióstr wizytek. Ale to nie wszystko. Jedną z najbardziej znanych jest złota koronka do serca Pana Jezusa. Odmawiana jest na zwykłym różańcu. Powstała, by służyć uzyskiwaniu odpustów, zaś jest tekst – który pochodzi z 1896 roku – brzmi tak:

(Odmawia się na różańcu) 

Na początku:
Ojcze przedwieczny! Ofiaruję Ci najdroższą krew Jezusa Chrystusa, na zadość uczynienie za grzechy moje i za potrzeby Kościoła świętego.

Na dużych paciorkach, zamiast „Ojcze nasz”, 1 raz:
Jezu cichy i pokornego Serca, uczyń serce moje podług Serca Twego. 
(300 dni odpustu, Pius IX, 25. I. 1868)

Na małych paciorkach, zamiast „Zdrowaś Maryjo”, 10 razy:
Słodkie Serce Jezusa, bądź moją miłością! (300 dni odpustu, Pius IX, 13. V. 1875)

Przy końcu każdego dziesiątka, zamiast „Chwała Ojcu”, 1 raz:
Niech będzie zawsze i wszędzie znane, chwalone, błogosławione, czczone, kochane i wielbione Serce Jezusowe i Przeczyste Serce Maryi. Amen. (60 dni odpustu, Pius VII, 1816)

Na zakończenie:
Serce najświętsze Jezusa, miej litość nade mną!
Serce niepokalane Maryi, módl się za nami!
Bądź kochanym zawsze i wszędzie najsłodsze Serce Jezusowe.


Wezwanie:
Najświętsze Serce Jezusa, zmiłuj się nad nami,

Odpowiedź:
Abyśmy się stali godnymi Ciebie kochać z całego serca.


Ofiarowanie się Najświętszemu Sercu Pana Jezusa 
Oto ja... z wdzięczności ku Tobie dla wynagrodzenia moich niewierności oddaję Ci serce moje i zupełnie poświęcam się Tobie, najmilszy mój Jezu. I za Twoją pomocą postanawiam się nawracać i przemieniać. Serce Jezusowe wszechmocne, błogosław mnie. Serce Jezusowe najmiłosierniejsze, zlituj się nade mną. Amen.


Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz