Polecenie samego siebie Bogu

Boże, bądź miłościw mnie najgorszemu grzesznikowi, i strzeż mnie we wszystkie dni i nocy życia mego. 

Boże Abrahama, Boże Izaaka, Boże Jakuba zmiłuj się nade mną, ześlij mi na pomoc świętego Michała Archanioła, broń mię w potyczce z nieprzyjacielem duszy mojej,- aby nie zginęła na strasznym sądzie. 
O święty Michale! przez łaskę którąś zasłużył przez jednorodzonego Syna Jezusa Chrystusa, Ciebie proszę, abyś mię zachował dnia dzisiejszego od wszelkiego upadku szkodliwego i niebezpieczeństwa śmierci; święty Gabryelu, święty Rafale i mój święty Aniele Stróżu, oraz Wy wszyscy Aniołowie i Archaniołowie Boscy przybądźcie mi na pomoc, zaklinam was przez wszystkie moce niebieskie, zachowajcie mnie od nagłej śmierci i dodajcie mi pomocy, męstwa i siły, aby żaden nieprzyjaciel nie mógł mi szkodzić, ani przeciw mnie powstawać, ani w domu, ani w drodze, ani na dworze, ani w ogniu, ani w wodzie, ani czuwającego, ani śpiącego, aby mnie nie mógł kusić, ani uciskać.
Oto Krzyż Pański †, uciekajcie strony przeciwne, zwyciężył lud z pokolenia Judy, któren był z Dawidów, Alleluja, Zbawicielu świata zbaw nas. Ciebie prosimy Boże nasz, święty Boże, święty mocny, święty a nieśmiertelny zmiłuj się nad nami.
† Krzyżu Chrystusa broń nas.
† Krzyżu Chrystusa zbaw nas.
† Krzyżu Chrystusa zasłoń nas.

W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

źródło: Modlitewnik „Bóg Nadzieja Nasza”  str. 179. Rok wydania 1864. Kraków

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz