Modlitwa do Boskiej Opatrzności

(podczas choroby)
Najwyższy dusz i ciała Lekarzu źródło życia, nigdy nieustanne! Ty który jednym słowem umarłych wskrzesić możesz. Wielki Boże! W którego ręku jest ludzkie życie, i bez którego dopuszczenia nic się stać nie może stworzeniu Twemu. Do Ciebie ja, dwoista ciała i duszy chorobą złożony, wołam z .pokorą: udziel mi zdrowia, i Twoją świętą, przez grzechy utraconą przywróć mi łaskę. Przepuść mi, Panie! Żem dotychczas więcej stworzonym rzeczom, niż Tobie, Stworzycielowi, służył. Nie śmiem Tego straszliwego upraszać Majestatu, bo wiem, żem nie godzien spojrzeć w niebo, gdym się dotąd tylko w ziemię zapatrywał; jednak mi to nie tajno, że lubo cudowny jesteś we wszystkich prawach Twoich, cudowniejszym atoli uznajemy Cię w sprawach dobroci i miłosierdzia. Powiedziałeś albowiem przez Proroka, że litość Twoja nad wszystkie sprawy Twoje. Zmiłuj się tedy nade mną, według wielkiego miłosierdzia Twego, a przywróć mi tak duszne, jako i cielesne zdrowie. Jeżeli zaś, Boże mój! Wola Twoja jest, aby grzeszne ciało moje dłużej chorobę i dolegliwości cierpiało, niech się dzieje wola Twoja święta ze mną; uzdrów przynajmniej duszę moją, dodaj mocy na zniesienie wszystkiego, cokolwiek mnie spotka, według Twojej opatrzności i upodobania. Przez Chrystusa, Pana naszego, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego na wieki wieków. Amen.

źródło: Modlitewnik
            „Wianek ku czci Najświętszej Marii Panny” – rok wydania 1894r. Gliwice

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz