Modlitwa o szczęśliwą śmierć

Z głęboką pokorą padając przed Twoim najświętszym majestatem , o Boże wielki, błagam ojcowskiej dobroci Twojéj o ostatnią, a największą w tém życiu łaskę: o łaskę śmierci szczęśliwej. Spraw, Panie, Litości niezmierzona, iżbym to grzeszne życie ziemskie mogła przynajmniej zamknąć przykładnie i świętobliwie; iżbym umiérała w miłości i łasce Twojéj. Przebacz mi, o Boże mój, wszystko złe jakiegom się dopuściła; a jeżli kiedy przez miłosierdzie Twe Boskie spełniłam, lub jeszcze spełnię, cokolwiek choć najmniej dobrego: miéj to, proszę, za przyjemne sobie, a racz obrócić na zbawienie moje. Odpuść mi litościwie wszystkie grzéchy: żałuję za wszystkie i brzydzę się niémi dla miłości Twojej. Odpuść mi, jako ja sama winowajcom i nieprzyjaciołom moim odpuszczam.
Wierzę, mój Boże, we wszystko, co Kościołowi Twemu objawiłeś. Chowam niewzruszoną na dzieję w Tobie, i ubezpieczam się na Twych obietnicach i zasługach nieskończonych, Odkupicielu i Zbawicielu mój, który dla mnie śmierć Krzyżową podjąłeś. Kocham Cię, Stwórco mój i Panie, ze wszystkich sił duszy mojéj i serca mojego. Dziękuję Ci za wszystkie łaski nade mną okazane; dziękuję za miłosierne natchnienie jakiem mię oto pobudzasz do proszenia Cię o śmierć dobrą i szczęśliwą. 
Ojcze przedwieczny, Królu Nieba i ziemi, bądź miłościw, zbaw mię: w ręce Twe polecam ducha mego. O Jezu, bądź mi Odkupicielem teraz iw godzinę śmierci mojej. Święta Maryjo, Matko miłosierdzia, pokaż w ostatnią chwilę życia mego że mię za córkę swoją znasz. Józefie Święty który oddawałeś Niebu duszę swoją w objęciu Jezusa i Maryi: wyjednaj dla mnie śmierć łaskawą.
Aniele-Stróżu i Święta Patronko moja, pod których opiekę i czuwanie z rozrządzenia łaski odwiecznéj poruczona jestem, nie opuśćcie mię, módlcie się za mną przy skonaniu mojem, przez Pana naszego, Jezusa Chrystusa. Amen.

źródło: Modlitewnik „Ołtarzyk Polski Mniejszy" Rok wydania 1841. str 254

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz