Modlitwa wieczorna

Zbawicielu mój Jezu, miłość Serca Twojego pobudziła Cię, w dzień zmartwychwstania Twojego pokazać się Apostołom Twoim i pocieszyć ich w smutku. A gdy uczniowie idący do miasteczka Emaus prosili Cię:
„Zostań z nami, bo się ma ku wieczorowi i dzień się chylił,“ zostałeś z nimi i objawiłeś im tajemnice Królestwa Twojego. Pociesz, także serce moje, które lęka się nocnej ciemności. Zostań ze mną tej nocy i odpędź ode mnie złego nieprzyjaciela, szatana, niebezpieczeństwa i sny straszliwe. W ręce Twoje polecam ducha mojego. Pod opieką Serca Twego spokojnie odpoczywać w nocy pragnę. Pokrzep mnie nowym i siłami i przedłuż życie moje; od nagłej i niespodzianej śmierci zachowaj mnie Panie.
Za wszystkie łaski, którymi obsypałeś mnie, Boże, serdecznie Ci dziękuję. Z celnikiem jednak wołam :
„Bądź miłościw mnie grzesznemu“.
Zgrzeszyłem dzisiaj myślami, słowami i uczynkami.

(Tu nieco rozmyślaj w sercu i pytaj się jakimi myślami, słowami i uczynkami obraziłeś Boga. Potem serdecznie żałując za grzechy, mów .)

O Boże mój, za wszystkie grzechy, które dzisiaj przez moją winę, przez moją wielką winę popełniłem, serdecznie żałuję; albowiem przez grzechy moje obraziłem Cię Boga mojego, Stwórcę i Ojca najdobrotliwszego, i zasłużyłem na karę doczesną i wieczną. Lecz ufając w miłosierdziu Twoim, zatapiam wszystkie nieprawości moje w Boskim Sercu Jezusa Zbawiciela mojego. Niechaj dusza moja przez najdroższą Krew, która wypłynęła z Boskiego Serca, zostanie oczyszczoną i zbawioną!
Najświętsza Panno Maryjo, Twojej opiece polecam w tej nocy ciało i duszę moją, wszystkich utrapionych i umierających, sprawiedliwych i grzeszników.

Westchnienie 
O Maryjo, któraś bez zmazy weszła na ten świat, uproś mi u Boga, żebym mógł zejść z tego świata bez grzechu.
(Odpust 100 dni raz na dzień. Pius IX. 1863.)

Serce Jezusa, pałające miłością ku nam, rozpal serca nasze miłością ku Tobie.
(Odpust 100 dni raz na dzień. Leon XIII. 1893.)

Wieczny odpoczynek duszom wiernych zmarłych racz dać Panie, a światłość wiekuista niechaj im świeci. Amen.

Ojcze nasz..., Zdrowaś Maryjo..., Wierzę w Boga...

źródło: Modlitewnik "Serce Jezusa, Gorejące ogniska miłości czyli Książeczka dla Czcicieli Serca Jezusowego" str.28. Rok wydania 1916 

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz