Modlitwa rodziców za dzieci

Panie Jezu Chryste, Boże mój, jedyne Dobro moje, przez najświętszą miłość Twoją która Cię z nami złączyła, i dla któréj oddałeś aż do ostatniej kropli Krwi Twéj przenajdroższej, błagam Cię, Panie, usłysz wołanie duszy mojej, a racz mi potomstwo którémeś mię obdarzył błogosławić miłosiernie błogosławieństwem i łaską Twą Boską. W Twoją przenajświętszą opiekę je oddaję, Twojej je opatrzności poruczam, Ojcze nasz najlitościwszy: bo nie w staraniach i obmyślaniach ludzkich, lecz w miłosierdziu Twém nieskończoném ufność moją i nadzieję moją kładę. Więc jakoś błogosławił Uczniom i Wybranym Twoim, jakoś błogosławił Matce Twojej Najświętszej, Jezu Chryste, proszę Cię przez niepokalane Narodzenie się Twoje, przez Twój wiek Dzieciństwa najświętszego, błogosław dzieciom moim wszystkiém, a racz im nie pamiętać grzéchów ich rodziców. Niech nie dla świata i jego zwodnych wielkości, ale dla Ciebie i zbawienia duszy swéj chowają się i żyją, Utwierdzaj je w bogobojności i wszystkich cnotach świętych; iżby Ciebie, Pana i Boga swego, ze wszystkiego serca, ze wszystkiéj duszy, i ze wszystkich sił swych miłowały, a bliźniego jako siebie samych. Błogosław im, Panie, na zdrowiu i powodzeniu; błogosław ich potrzeby, zamysły i wszystkie postępki; błogosław im według szczodrobliwości ręki Twojéj, jako Ojciec najlepszy i najmiłosierniejszy. Boże Ojcze, Boże Synu, Boże Duchu Święty z najgłębszą pokorą żebrzę u Ciebie miłosierdzia. Maryjo, Matko Boska, Ucieczko i Nadziejo nasza, przez Twoją miłość macierzyńską przyczyń się za dziećmi memi.
Racz mię, Panie, za winy i złości moje nie karać na dzieciach moich; lecz daj iżbym Ci za najłaskawsze błogosławieństwo i ojcowską nad niémi opiekę Twoją dziękowała, i po tém życiu doczesném dowiedź nas wszystkich do szczęśliwości wiekuistej, przez Pana naszego, Jezusa Chrystusa. Amen.

źródło: Modlitewnik „Ołtarzyk Polski Mniejszy" Rok wydania 1841. str 245

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz