Akt Wiary, Nadziei i Miłości

Akt Wiary

Boże mój! wierzę z całego serca w to wszystko, coś objawił, mianowicie wierzę, że jest tylko jeden Bóg, który dobre uczynki nagradza, a za złe karze; że jest jeden w Bóstwie a trojaki w Osobach. Wierzę, że Syn Boży przyjął na siebie ludzką naturę, a przez Swoje cierpienia i śmierć nas odkupił. Wierzę, że dusza ludzka jest nieśmiertelna i że łaska Boska do otrzymania zbawienia jest koniecznie potrzebną. Wierzę, że ciało moje w dzień ostateczny z prochów powstanie i złączy się z duszą. Wierzę w to, coś sam powiedział, który jesteś nieomylna mądrością i prawdą. W téj wierze za łaską Twoją chcę żyć i umrzeć, co daj, o Boże! Amen.

Akt Nadziei

Mam nadzieję, o Boże mój! że mię przyjmiesz do Siebie i tego wszystkiego użyczysz, co mi do Zbawienia potrzebne, bo jesteś wierny w obietnicach Swoich, wszechmocny i miłosierny. Mam nadzieję w zasługach Syna Twojego, Jezusa Chrystusa, i w Imię Jego proszę Cię o łaskę i wieczne zbawienie. Amen.

Akt Miłości

Miłuję Cię, o Boże mój! a miłuję z całego serca, bo Ty mnie od wieków umiłowałeś. Miłuję Cię z całéj duszy, bo mnie na Swój obraz stworzyłeś i najdroższą krwią Syna Swego odkupiłeś. Miłuję Cię i pragnę miłować ze wszystkich sił moich, bo Ty jesteś najwyższém Dobrem. O, gdybym Cię mógł(a) tak miłować, jak Cię wszystkie stworzenia miłować powinny, jak Cię Święci w niebie miłują! Spraw to, o Panie! abym przy pomocy łaski Twojéj miłował(a) Cię do ostatniego tchu życia, a przez to stał(a) się godym(ą), miłować Cię z wybranymi Twoimi na wieki w niebie. O Boże mój! dla miłości Twojéj miłuję bliźniego, jak siebie samego. Daruj mi grzechy moje tak, jak ja przebaczam tym, co mnie obrazili, i jak szczerze proszę o darowanie win tym wszystkim, których obraziłem lub zgorszyłem(am). Amen.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz