Koronka do Boga Ojca

Odmawia się na Różańcu

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen. 

Na krzyżyku: 
Wierzę w Boga Ojca… 

Na 3 małych paciorkach: 
Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu… 

Na dużych paciorkach: 
Ojcze Przedwieczny, Który Stworzyłeś świat z niczego, daj nam poznać Tajemnicę Życia Twego. 

Na 10 małych paciorkach: 
Przez narodzenie, życie i Zmartwychwstanie Syna Twego, daj nam udział w radosnej Chwale Jego. 

Na zakończenie: 
Święty Ojcze, Święty Boże, Święty a Nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem Odkupionym Krwią Syna Twego. Amen. 

Rozważania tajemnic: 

Tajemnica 1 

Rozważamy wspaniałość Miłości Ojca w dziele stworzenia: „Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre”. (Rdz 1,31). 

Tajemnica 2 

Rozważamy ogrom Miłosierdzia Ojca w dziele Odkupienia „Tak Bóg umiłował świat, że Syna Swego Jednorodzonego dał”. (J 3,16). 

Tajemnica 3 

Rozważamy wspaniałość Ojca, który po stworzeniu w Swym planie miłości człowieka jako istoty wolnej, nadal szanuje jego wolność. Spełnianie Woli Ojca jest szczytem realizacji wolności. Razem z Dziewicą mówimy: „Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według Twego Słowa”. (Łk 1,38). 

Tajemnica 4 

Rozważamy tryumf miłości Ojca, gdy przyjmujemy Jego Wolę: „To jest Mój Syn umiłowany, Jego słuchajcie!… Wszystkim, którzy Go przyjęli, dał moc, aby się stali dziećmi Bożymi”. (Mt 17,5; J 1,12; por – U 3,1). 

Tajemnica 5: 

Rozważamy Zwycięstwo Ojca, kiedy znosimy cierpienia życia, kiedy choć z trudem przebaczamy, kiedy przyjmujemy śmierć. Jeśli: „Zostaliśmy z Nim złączeni w jedno w życiu doczesnym, tak samo będziemy z Nim złączeni przez podobne zmartwychwstanie… Cierpień zaś teraźniejszych nie można stawiać na równi z chwałą, która ma się w nas objawić… Ja przekazuje wam Królestwo, jak Mnie przekazał je Mój Ojciec”. (Rz 6,5; 8, 18; Łk 22, 29).

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz