Modlitwa przed spowiedzią. Wezwanie Ducha Świętego

Boże święty, co zawsze gotów jesteś do przyjęcia żałujących grzeszników, racz udzielić miłosierdzia Swego ku ratunkowi duszy mojéj, która pragnie co najprędzéj do Ciebie, Ojca i Pana swego, powrócić na zawsze przez godne użycie oczyszczającego Sakramentu. Uczyń Boże, miłości nieskończona, iżbym przystąpił(a) do ś. pokuty z usposobieniem prawdziwego chrześcijanina, o co Cię błagam najpokorniéj, Królu chwały, Sędzio przedwieczny, przez wszystkie zasługi Syna Twego najmilszego. Duchu święty Boże, źródło światłości, spuść na mnie łaskę całkowitego zrozumienia i żałosnego poznania wszystkich grzechów moich, iżbym je ujrzał tak wyraźnie i doskonale, i przeraził się nimi tak boleśnie, jak mnie to czeka na sądzie Twym strasznym. Daj mi poznać, o Boże święty, wszystko złe, któregom się dopuścił(a), i dobre, któregom nie wypełnił(a); wszystko, czém Ciebie, Pana mego najcierpliwszego, obraziłem(am): wszystkie moje przekroczenia Twoich kościelnych przykazań, i w czém tylko zawiniłwm(am), Stwórco mój najmiłościwszy, względem Ciebie, bliźniego i siebie samego. Ustrzeż mnie Panie, iżbym do Sakramentu, który raczyłeś postanowić dla mojego zbawienia, nie przystąpił(a) zuchwale i nieczule; oświeć mię, a zdejm ze mnie ciemności, w jakie mnie grzechy pogrążyły, aby spowiedź, którą za łaską Twoją wykonać zamyślam, była mi zbawienném w wierze utwierdzeniem przez resztę życia, a oczyściwszy mię zasługą krwi Jezusa Chrystusa, zgotowała duszy mojéj królestwo i żywot Świętych. Przez tegoż Pana naszego Odkupiciela i Zbawiciela. Amen.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz