Modlitwa wielce nabożna do Pana Jezusa Chrystusa, w której człowiek uprasza, przez zasługi gorzkiej męki Jego odpuszczenia grzechów i inne łaski

O najsłodszy Panie Jezu Chryste! 
Oto ja się Tobie poruczam dnia dzisiejszego i do nieskończonej dobroci Twojej ofiaruję się, i do głębokich ran przenajświętszego Ciała Twego kładę się. 
Woda i Krew, która płynęła z Najświętszego Serca Twojego niechaj mnie obroni na strasznym sądzie Twoim, 
Najświętsze Ciało i Krew, niechaj mnie nakarmi i napoi, 
okrutna śmierć Twoja, niechaj mnie zachowa ku żywotowi wiecznemu; krwawe krople niechaj moje zmyją grzechy. 
O Boże mój, Twój gorzki smutek ofiaruję najmilszemu Ojcu Twemu niebieskiemu; na odpuszczenie grzechów moich wszelkich. 
Twoje wzgardy i zelżywości, najmilszy Jezu któreś cierpiał, niechaj zapłacą grzechy moje. 
Twoje ciężkie urąganie i męki niesłychane, niechaj mnie obronią. 
Te wszystkie boleści Twoje, mój Jezu! Ojcu Twemu niebieskiemu za wszystkie niedbalstwa moje ofiaruję, 
Twoja wielka miłość niechaj mnie obroni, o Panie Jezu! Twoja Święta Krew, niechaj mnie obmyje, 
Twoja zraniona Głowa niechaj mnie zachowa od wszystkiego złego. 
Twoje niewinne osądzenie na śmierć niechaj mi będzie na odpuszczenie grzechów i długów moich, 
Twoje prace, niechaj nagrodzą moje popełnione złości, Twoja nagość i Twoje ciężkości śmiertelne, niechaj mię oświecą. 
Kładę się wszystek do Twoich ran przenajświętszych. 
Krew Twoja z przenajświętszego Serca niech mnie oczyści. Twoja Boska moc niechaj mnie utwierdzi i zachowa od wszystkiego złego, na duszy i na ciele. 
O najsłodszy Panie Jezu Chryste, 
Twoje bez litości zadane Ci rany i boleści ubłogosławią. 
O gorzka męko Jezusowa, zachowaj mię na wieki. 
O najgłębsze rany, bądźcie mi na pomocy w ostatnią godzinę śmierci. 
O prawdziwie Boska Krwi Jezusa mojego, obmyj grzechy moje przed Bogiem Ojcem. 
O Panie Jezu Chryste! 
Twoja boleść, Twoja śmierć, Twoje uczynki dobre, Twoje nauki, niechaj mi będą pomocne do powstania z sprośnych grzechów moich. 
Udaję się do otwartego Serca Twego i ufam w Twoim miłosierdziu i zasługach męki i śmierci Twojej, której ja się z wszystkimi przyjaciółmi, rodzicami, krewnymi polecam i oddaję, teraz i na wieki wieków. Amen.


źródło: Modlitewnik
              „Wianek ku czci Najświętszej Marii Panny” – rok wydania 1894r. Gliwice

Drukuj to!

CONVERSATION

1 Komentarze: