Modlitwa poranna

Modlitwa I

Słusznie do Ciebie, o Boże i Panie mój! Pierwsza myśl i pierwsze uczucie serca zwrócone być powinno przy nadchodzącym dniu, boś Tyś jest Panem życia naszego. Każdy dzień, którego dożyjemy, jest darem Twoim. Przetóż dzięki Ci składam, żeś okazał dobroć Twoją nade mną, i znów pozwoliłeś mi się obudzić zdrowym. Lecz, na cóżeś mi, o Boże dał życie i na co je mam obrócić? O! Nie zapominaj o tym pytaniu, duszo moja! Powtarzaj je sobie w każdym na nowo rozpoczynającym dniu. Każdy dzień jest ważną częścią życia mojego; i Bóg mi go użycza do ważnych zamiarów. Szczęśliwym będę, jeżeli każdy dzień podług zamiarów Boga przepędzę, dobrze i pożytecznie.
Ach, Boże! Ty jesteś Stwórcą moim i Dawcą życia. Tobie je więc winienem poświęcić na służbę i chwałę Twoją. Ty nam oznajmiłeś wolę Twoją. Ty każdemu naznaczyłeś pracę i zatrudnienia w jego położeniu. Błogo mi, jeżeli je odbywam, i obowiązków moich wiernie dopełniam.
To życie jest czasem sposobienia się do wieczności, do lepszego życia przyszłego. Błogo mi, jeżeli z każdym dniem lepiej się usposobię i godniejszym stanę życia przyszłego; jeżeli z każdym dniem wolniejszym będę od was, a bardziej rozkocham się w dobrem i utwierdzę w świętobliwości. Ach, Panie! Wesprzyj mnie łaską swoją, abym się o to jedynie starał, co się Tobie podoba, abym dzisiejszy dzień podług woli Twojej przepędził. Chcę Ci się, o Boże, podobać przez troskliwie unikanie grzechu i wiernie pełnienie obowiązków moich, a przez to zbliżyć się do mego przyszłego przeznaczenia.
Wspomagaj mnie tylko, Boże łaską swoją świętą we wszystkich moich przedsięwzięciach i zatrudnieniach. Amen.

Modlitwa II

Do Ciebie udaję się o Boże przy rozpoczęciu dnia tego. Ty mnie zachowałeś w mocy od wszystkiego złego na ciele i duszy; Ty snem dobroczynnym pokrzepiłeś członki moje i wzmocniłeś duszę moją do nowych zatrudnień, czekający cli mnie w powołaniu moim. Dziękuję Ci za to, o Boże! I razem błagam, zachowaj mnie i w ten dzień od wszystkiego złego. Pragnę wiernie wykonać prace i zatrudnienia, jakich wymagasz ode mnie w mym położeniu, bo wiem, że do pracy stworzyłeś człowieka i że przez pracę mam Ci służyć i starać się o zbawienie swoje. Wzmocnij mnie, o Panie abym należycie dopełnił obowiązków mojego powołania podług woli Twojej świętej. Spraw, aby to wszystko posłużyło do chwały Twojej i zbawienia mojego, cokolwiek dnia dzisiejszego myśleć, mówić, czynić i znosić będę. Ale, o Boże! Każdy dzień ma swoje nieodłączne cierpienia; przeto Cię błagam nie pozwalaj mi ulec pokusie lub chęci do złego; gdybym zaś miał przyjść w niebezpieczeństwo zgrzeszenia, wesprzyj mnie łaską swoją świętą, abym się temu oparł a nie zezwolił nigdy na grzech. Spraw, bym się strzegł i małych przewinień, a pozostał Ci wiernym tak w małym, jak w wielkim. Oświecaj i wzmacniaj duszę moją do wszystkiego dobrego; abym ten dzień mógł przepędzić podług Twej świętej woli, na chwalę Twoją i zbawienie duszy mojej. Amen.

źródło: Modlitewnik

            „Wianek ku czci Najświętszej Marii Panny” – rok wydania 1894r. Gliwice

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz