Koronka do Przemienienia Pańskiego

Jezu, jakoś się przemienił, będąc Bogiem, stając się człowiekiem; tak racz przemienić wszystkie smutki moje w pożądane i zbawienne pociechy.

Ojcze nasz …itd., Zdrowaś Maryjo …itd.  Chwała Ojcu …itd.

Jezu, jakoś się przemienił na górze Tabor dla utwierdzenia wiary świętej o prawdziwem Bóstwie Twojem; tak racz przemienić wszystkie smutki moje w pożądane i zbawienne pociechy.

Ojcze nasz …itd., Zdrowaś Maryjo …itd., Chwała Ojcu …itd.

Jezu, jakoś się przemienił przy ostatniej wieczerzy, gdyś chleb i wino przemienił w prawdziwe ciało swe i Krew swą przenajświętszą; tak racz przemienić wszystkie smutki moje w pożądane i zbawienne pociechy.

Ojcze nasz … itd., Zdrowaś Maryjo …itd., Chwała Ojcu …itd.

Jezu, jakoś się przemienił czasu męki swojej, gdyś był razem i sinościami oszpecony i będąc Bogiem nieśmiertelnym, umarłeś za nas na krzyżu; tak racz przemienić wszystkie smutki moje w pożądane i zbawienne pociechy.

Ojcze nasz …itd., Zdrowaś Maryjo …itd., Chwała Ojcu …itd.

Jezu, jakoś się przemienił przy chwalebnem Zmartwychwstaniu uwielbionego Ciała Twego, gdyś pocieszył Matkę swoją Najświętszą; tak racz przemienić wszystkie smutki, strapienia i dolegliwości moje, w pożądane i zbawienne pociechy.

Ojcze nasz …itd., Zdrowaś Maryjo …itd., Chwała Ojcu …itd.

Przedwieczny Synu Boga żywego, Panie nasz, Jezu Chryste, ofiaruję Tobie te pacierze moje, zmiłuj się nade mną grzesznikiem złośliwym : a przez pięciorakie najświętsze przemienienie Twoje, racz gniew Twój i Twe karanie sprawiedliwie przemienić nade mną w łaskę, w miłosierdzie i w błogosławieństwo ojcowskie; wszelkie smutki, strapienia i przeciwności moje przemienić mi w radość, wesele i w pociechę zbawienną; racz mi wszystko złe, na jakie zasłużyłem, przemienić miłosierdziem swoim w dobre i szczęśliwe; nieprzyjacioły moje w przyjaciół, wszystkie od nich niebezpieczeństwa w pocieszenie; racz mnie samego, najniegodniejszego grzesznika przeciw Tobie, Ojcu najlepszemu, przemienić łaską Twoją w wiernego i gorliwego sługę i naśladownika Twojego, abym na miłosierdzie Twe w tem życiu zasłużywszy, we wszystkiem pokornie i z wdzięcznością woli się Twojej zawsze poddawał i do błogosławionego Królestwa Twego był przyjętym, który z Ojcem i z Duchem świętym Bóg w Trójcy przenajświętszej żyjesz i królujesz na wieki. Amen.

źródło: Modlitewnik „Bóg Nadzieja Nasza” rok wydania 1864. Kraków

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz