Modlitwa do Najświętszej Maryi Panny

Modlitwa I

Bądź pozdrowiona przenajświętsza Maryo, Matko Boska; Królowo niebieska, Pani świata, Błogosławiona między niewiastami; Tyś jest Dziewica przeczysta, Tyś Pana Jezusa poczęła bez zmazy, Tyś porodziła Stwórcę i Zbawiciela świata. Pani nasza, Święta Maryo, łasce i straży Twojéj polecam duszę i ciało moje teraz i w godzinę śmierci mojéj! Tobie pociechy i nadzieje moje, Tobie moje smutki i dolegliwości poruczam, a błagam Cię, miłosierdzia Matko, iżby wszystkie moje myśli, słowa i uczynki moje były według Przenajświętszéj Boskiego Syna Twojego woli. Amen.

Modlitwa II

Najświętsza Panno, Matko strapionych, Pocieszycielko wszystkich w Tobie ufających, prosimy Cię przez czyste błogosławieństwo Panieństwa Twego, przez najsłodsze Imię Syna Twego Jezus i serce Jego przenajświętsze, módl się za nami grzesznymi. Wywyższonaś jest Święta Boża Rodzicielko nad wszystkie chóry Anielskie; wybrał Cię Pan i dał Ci miejsce w przybytku swoim. O przenajświętsza i najchwalebniejsza, za grzechy nasze okrutnie z Synem Twoim na górze Kalwaryi bolejąca i mękę Jego opłakująca, Matko najcierpliwsza, któréj serce miecz boleści przy umierającym Synu przeniknął: racz podźwignąć z grzechów lud twój upadający, wzrusz się wielkim smutkiem naszym, i wszelkie boleści przemień nam przyczyną swoją w pociechy i w miłosierdzie Syna twego, Pana naszego Jezusa Chrystusa. Amen.

Modlitwa III

O przenajświętsza Matko Chrystusowa, Królowo niebieska, Pani miłosierdzia, Ucieczko, Obrono i nieustanna Opiekunko nasza, racz wejrzeć na mnie, Panno błogosławiona; Tobie z ufnością poruczam życie moje i dzień ostateczny. Matko Boża, któraś Aniołom i ludziom zbawienie porodziła, żebrzę Twojego najświętszego miłosierdzia, niech mi się stanie według łaski Twojéj; oddal ode mnie smutki i nieszczęścia, jeźli to nie ma być przeciwne zbawieniu memu; broń mnie i strzeż w pomyślnościach; a wstawieniem się u Syna Twego, Pana, Odkupiciela i Zbawiciela naszego, racz mi wyjednać i upewnić szczęśliwy żywot wiekuisty; gdzie bym wraz z Tobą i w Świętych towarzystwie chwalił(a) i błogosławił(a) wiecznie Boga w Trójcy Jedynego. Amen.

Modlitwa IV

O najukochańsza Orędowniczko nasza; Tyś skarb wszelkich łask Boskich; nie opuszczaj mię Matko miłosierdzia; Tyś jest Obronicielką grzeszników żalem skruszonych: do Ciebie się Pani nasza z ufnością uciekam; chcę być jednym z licznych sług twoich najwierniejszych: nie odrzucaj mię, błagam Cię. O Matko Boga, Królowo niebios, w Tobie nadzieję pokładam, że się wstawisz za mną litościwie u Syna Twego i że mię przeciw zdradom i napaściom piekła obronisz, że mię od wszelkiego grzechu powściągniesz, od własnéj woli zasłonisz, natchnieniom Ducha Świętego posłusznym(ą) uczynisz, do zbawienia wiecznego przyczyną swoją doprowadzisz; przez najświętsze życie i krzyżową śmierć Jezusa Chrystusa. Amen.

źródło: Modlitewnik "Anioł Stróż chrześcijanina katolika. Zbiór modłów i pieśni dla dusz pobożnych" wyd. przed 1900. Grudziądz

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz