Różaniec do Boga Ojca wer.1

Odmawia się na Różańcu

W Imię Ojca i syna, i Ducha Świętego. Amen. 

Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu. 
Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu. 
Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. 
Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen. 

Tajemnica I 

Zwycięstwo Boga Ojca w Ogrodzie Eden, ponieważ obiecuje przyjście Zbawiciela 

Wtedy Pan Bóg rzekł do węża: „Ponieważ to uczyniłeś, bądź przeklęty wśród wszystkich zwierząt domowych i polnych; na brzuchu będziesz się czołgał i proch będziesz jadł po wszystkie dni twego istnienia. Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie i niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz mu piętę”. (Rz 3, 14-15) 

Zdrowaś Maryjo…, (10 x) Ojcze nasz… 

Chwała mojemu Ojcu, kochającemu mnie Ojcu, któremu się oddaję. 

Aniele Boży… 

Tajemnica II 

Zwycięstwo Boga Ojca w chwili Zwiastowania N.M.P 

Lecz anioł rzekł do Niej: „Nie bój się, Maryjo, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. Oto poczniesz i porodzisz Syna, któremu nadasz imię Jezus”. Na to rzekła Maryja: „Oto Ja służebnica Pańska, niech Mi się stanie według twego słowa!” Wtedy odszedł od Niej anioł. (Łk 1, 30-31.38) 

Zdrowaś Maryjo…, (10 x) Ojcze nasz…

Chwała mojemu Ojcu, kochającemu mnie Ojcu, któremu się oddaję.

Aniele Boży… 

Tajemnica III 

Zwycięstwo Boga Ojca w Ogrodzie Oliwnym, który oddaje władzę Swojemu Synowi 

„Ojcze, jeśli chcesz, zabierz ode Mnie ten kielich! Jednak nie moja wola, lecz Twoja niech się stanie!” Wtedy ukazał Mu się anioł z nieba i umacniał Go. Pogrążony w udręce jeszcze usilniej się modlił, a Jego pot był jak gęste krople krwi, sączące się na ziemię. (Łk 22, 42-44) 

A Jezus wiedząc o wszystkim, co miało na Niego przyjść, wyszedł naprzeciw i rzekł do nich: „Kogo szukacie?” Odpowiedzieli Mu: „Jezusa z Nazaretu”. Rzekł do nich Jezus: „Ja jestem”. Również i Judasz, który Go wydał, stał między nimi. Skoro więc rzekł do nich: „Ja jestem”, cofnęli się i upadli na ziemię. (J 18, 4-6) 

Zdrowaś Maryjo…, (10 x) Ojcze nasz…

Chwała mojemu Ojcu, kochającemu mnie Ojcu, któremu się oddaję.

Aniele Boży… 

Tajemnica IV 

Zwycięstwo Boga Ojca, ponieważ jest miłosierny. Obrazuje Go ojciec z przypowieści o synu marnotrawnym 

Wybrał się więc i poszedł do swojego ojca. A gdy był jeszcze daleko, ujrzał go jego ojciec i wzruszył się głęboko; wybiegł naprzeciw niego, rzucił mu się na szyję i ucałował go. A syn rzekł do niego: „Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie, już nie jestem godzien nazywać się twoim synem”. Lecz ojciec rzekł do swoich sług: „Przynieście szybko najlepszą szatę i ubierzcie go; dajcie mu też pierścień na rękę i sandały na nogi! Przyprowadźcie utuczone cielę i zabijcie: będziemy ucztować i bawić się, ponieważ ten mój syn był umarły, a znów ożył; zaginął, a odnalazł się”. I zaczęli się bawić. (Łk 15, 20-24) 

Zdrowaś Maryjo…, (10 x) Ojcze nasz… 

Chwała mojemu Ojcu, kochającemu mnie Ojcu, któremu się oddaję. 

Aniele Boży… 

Tajemnica V 

Zwycięstwo Boga Ojca w czasach ostatecznych 

I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły, i morza już nie ma. I Miasto Święte – Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga, przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża. I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: „Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie „BOGIEM Z NIMI”. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już odtąd nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już [odtąd] nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły”. (Ap 21, 1-4) 

Zdrowaś Maryjo…, (10 x) Ojcze nasz… 

Chwała mojemu Ojcu, kochającemu mnie Ojcu, któremu się oddaję. 

Aniele Boży… 

Na zakończenie 
Witaj Królowo, Matko Miłosierdzia, życie, słodyczy i nadziejo nasza, witaj! Do Ciebie wołamy wygnańcy, synowie Ewy; do Ciebie wzdychamy jęcząc i płacząc na tym łez padole. Przeto, Orędowniczko nasza, one miłosierne oczy Twoje na nas zwróć, a Jezusa, błogosławiony owoc żywota Twojego, po tym wygnaniu nam okaż. O łaskawa, o litościwa, o słodka Panno Maryjo!

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz