1. Adoracje na Objawienie Pańskie (Trzech Króli)

1. Złoto, kadzidło i mirra
Panie, Jezu Chryste, Wcielony Synu Boga, z wdzięcznością czcimy dzisiaj ten dzień, w którym pierwsi ludzie z ciemności pogaństwa prowadzeni Twoim światłem do Ciebie dotarli, przychodząc, by Cię uwielbić. 

Bądź dla nas, Panie, światłem na ścieżkach życia.

I my przyszliśmy do Ciebie, by Cię uwielbić. Mędrcy przynieśli Tobie w darze złoto, kadzidło i mirrę: 
złoto – Królowi, 
kadzidło – swemu Stwórcy i Panu, 
mirrę – Zbawicielowi świata. 
My przynosimy nasze serca.Bądź dla nas, Panie, światłem na ścieżkach życia.Trzej królowie znaleźli Cię w ubóstwie, rozpoznali jednak w Tobie nowo narodzonego Króla. I my czcimy Cię, Chryste, jako Króla wszechświata.

Bądź dla nas, Panie, światłem na ścieżkach życia.

Boski Zbawicielu, przed nami jesteś jeszcze bardziej zasłonięty. Pod znakami tego Świętego Sakramentu zakryłeś nie tylko Twoje Królestwo w ubogim kawałku chleba, lecz również utaiłeś Swoje Bóstwo i Człowieczeństwo. Mimo to wierzymy, że jako Bóg i jako Człowiek, z ciałem i krwią jesteś tu obecny, by nam udzielać łask zbawienia.

Bądź dla nas, Panie, światłem na ścieżkach życia.

Niedługo mędrcy mogli być przy Tobie, inną drogą wrócić musieli do ojczyzny swojej. My codziennie możemy przychodzić do Ciebie i przebywać z Tobą. Ty mieszkasz wśród nas i stajesz się dla nas pokarmem.

Bądź dla nas, Panie, światłem na ścieżkach życia.

Boże, Niebieski Ojcze, Twojego Syna objawiłeś poganom. Prowadź nas światłem wiary i spraw łaskawie, abyśmy poznawszy Cię już przez wiarę, oglądać mogli twarzą w twarz blask Twojego majestatu. Przez Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, naszego Pana i Boga, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Chwała Ojcu….

Pieśni:
Mędrcy świata, monarchowie...
O Gwiazdo betlejemska...


Różaniec święty. 
Tajemnica Bożego Narodzenia.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz