Pienie drugie

w którym wzywa się Świętych Pańskich, żeby Pana chwalili.

Niech się za mnie weselą przed Tobą, Boże serca mego, wszystkie chóry anielskie i Zgromadzenia Świętych, które od wieków przeznaczyłeś i wybrałeś do swojej chwały.

Niech się za mnie weseli siedem chwalebnych duchów, którzy zawsze stoją przed, obecnością tronu chwały Twojej.

Niech, się za mnie przed Tobą weselą nieprzeliczone pułki. Aniołów świętych, które posyłasz dla usługi na zgromadzenie wybranych narodów.

Niech się za mnie weseli dwudziestu czterech starców ze wszystkimi patryarchami i prorokami, którzy składając korony, upadają przed Tronem Twoim.

Niech się weseli czworo skrzydlatych zwierząt, które ze wszystkich sił i wnętrzności głoszą chwałę Twoją we dnie i w nocy.

Niech się weselą święci Apostołowie, których za braci swoich przyjąłeś, a którzy Kościół Twój święty modłami swymi cudownie wspierają. 

Niech się weseli zwycięskie mnóstwo męczenników Twoich, których szata przyozdobiona została ze Krwi Twojej najdroższej.

Niech się weseli armia wyznawców świętych, których ducha przeniosłeś do uczestnictwa przedziwnej światłości swojej.

Niech się za mnie weseli ów orszak dziewic, świętej a nienaruszonej niewinności, na które zlewasz bielszą nad śnieg czystość swoją.

Niech za mnie zabrzmi weselem przed Tobą to nowe pienie wdzięcznie śpiewających dziewic, które gdziekolwiek się obrócisz, za Tobą idą Jezusie, Oblubieńcze panieński!

Niech sio za mnie przed Tobą weselą wszyscy wybrani święci, boś Ty im Bogiem, a oni ludem Twoim na wieki.

Niech się przed Tobą weselą wszystkie przedziwne dzieła, które cały okrąg ziemi i nieba w sobie zawiera; niech Ci wieczną chwałę oddają, chwałę, która od Ciebie pochodząc, znowu się do Ciebie, jako do swego początku wraca.

Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, chwała i Królowej Niebieskiej chwała wielkości Niebieskiej hierarchii na wieki.

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością" str. 46.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz