Wzniosłe uwielbienie chwały Boskiej

niedostępna wysokości przedziwnej mocy Bożej, o głęboka przepaści niepojętej mądrości, o niezmierzony obszarze ukochania godnej miłości! Nikt Cię godnie wychwalić nie zdoła, tylko Ty, który sam doskonale pojmujesz nieskończoną swoją wielmożność. Sam bowiem tylko wiesz, w jaki sposób godnie wychwalony być możesz. Niechże Cię więc za mnie chwalą, Panie Boże mój, wieczne Twoje Bóstwo, nieograniczony majestat Twój i nieskończona dobroć Twoja. Niech Cię za mnie wielbią i błogosławią Twoja nieograniczona wielkość, najwdzięczniejsza słodycz i łaskawość najświętsza!

Wszystkie Imiona Twoje, wszystkie słowa, wszystkie godła, pod którem i Ciebie pojąć i przedstawić można, niechaj błogosławią, wykrzykują i Święte Imię Twoje za mnie wysławiają! Niechaj Ci dzięki oddają za wszelkie dobro, któreś mnie i wszelkim stworzeniom użyczył, i przez wszystką wieczność użyczać zamyślasz.

Niech Cię, Panie Boże mój, błogosławi i czci najgodniejsze człowieczeństwo Jezusa Chrystusa, najświętszy żywot i sprawowanie Jego, najświętsze cnoty i łaski, najdroższa Krew Jego i łzy, okrutne rany i siność, gorzka Męka i śmierć Jego najdroższa. Niechaj one zastąpią niedołęstwo moje, i godnie Ciebie wychwalają.

Niech Ciebie Boże, Stwórco mój, wielbi i wychwala Najjaśniejsza Królowa Nieba, najczystsza Marya Panna, a za nią owe dziesięćkroć sto tysięcy zastępów Duchów Błogosławionych, oraz całe wojsko nieprzeliczonych wybranych świętych Twoich. Ci wszyscy niech Ci za mnie oddają pienie chwały przez wszystkie wieki.

Tobie, Boże mój, niech śpiewa i wykrzykuje Kościół Święty, Matka nasza: Ciebie niech wielbią Najświętsze Sakramentu, Ciebie niech czczą wszystkie czcigodne ceremonie Kościoła naszego świętego, wszystkie Psalmy i nabożne śpiewy, wszystkie święte cnoty i świątobliwości, wszystkie uczucia i akty miłości, wszystkie życzenia i pragnienia, któremi tenże Kościół wojujący do Ciebie wzdycha, jęcząc na tym padole płaczu.

Tobie chwałę i dzięki niech oddają wszystkie dary łask Twoich, jakich mi łaskawie użyczyłeś. Tobie niech błogosławią wszystkie siły życia i duszy mojej. Tobie niech z weselem wykrzykują wszystkie stawy członków, wszystkie kości i części ciała mojego, wszystkie pragnienia i wzdychania moje. Ciebie niech wielbią rozum mój, pamięć, wola i cała istota serca mego ze wszystkiemi jej czynnościami. Wszystko to ofiaruję Tobie Boże, prosząc pokornie, żebyś całą moją osobę obrócił na wychwalanie Ciebie, i w czasie i przez wszystką nieskończoną wieczność. Amen.

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością" str. 54.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz