Żądza duszy miłującej Boga

Kto mnie szczerze, mawiał Chrystus do św. Gertrudy, nad wszystko stworzenie pragnie chwalić i miłować, ten bez  wątpienia ze szczodrobliwości mojej Boskiej szczególniejszą odbierze nagrodę, przechodząc inne zapłaty, które ludzie ode mnie zwykli odbierać za dobre uczynki.

 (Ks. 4, roz. 17)

Bożo serca mojego! miłuje Cię z całego serca, obym Cię mógł i umiał więcej miłować! Obym Cię mógł tysiąckroć więcej nad wszystko stworzenie kochać, wychwalać, dziękować i we wszystkich cnotach najdoskonalszym sposobem się ćwiczyć. Wszystko to z jak najzupełniejszą wolą chciałbym uczynić wedle najświętszego upodobania Serca Twojego!

O słodka miłości moja! gdybym mógł do Ciebie, Pana i Boga mego sprowadzić wszystkich ludzi, z którymi przestawać jest rozkoszą Twoją, radbym przebiec pieszo i boso świat cały, poczynając od dziś aż do dnia sądnego, a znalazłszy jednego z tych, w których Ty, słodkości duszy mojej mieszkając, rozkoszować i cieszyć się raczysz, pragnąłbym go na swych rękach do Ciebie przynieść, Tobie go przedstawić, żeby przynajmniej częściowo tak nieskończonej żądzy miłości Twojej Boskiej dogodzić.

Nadto, gdyby podobna, chciałbym serce moje na tyle kawałków podzielić, ile ludzi na świecie żyje, żebym każdemu człowiekowi dobrej woli z niego mógł udzielić świętego zapału do służenia Tobie i tym sposobem upodobać się Sercu Twojemu Najświętszemu.

(Ks. 4, roz. 21)

0 najukochańszy Boże! nic nie mam, co by mogło godność Twoją Boską przyozdobić, prócz tej woli, iż gdybym to wszystko miał co Ty masz, wszystkiego bym chętnie się pozbył, by to Tobie, Bogu mojemu darować, iżbyś to wszystko rozdał, komu zechcesz! Owszem, gdybym teraz był Bogiem, a Ty tym ubożuchnym N...„ którym ja jestem, chciałbym to Bóstwo Twoje z całego serca Tobie darować i być tym ubożuchnym, jakim teraz jestem. Niech się stanie. Niech się stanie.

Na co św. Gertrudzie odpowiedział Chrystus Pan: — Jeśli Ty, takie rzeczy mając w sercu swojem, chciałabyś mnie niemi uradować, wiedz, że nie dam się w hojności uprzedzić, i że o ile więcej od Ciebie mam dobroci i miłości, o tyle Cię w niej przewyższę.

(Ks. 4 , roz. 26)

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością" str. 71.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz