Prośba do Pana Jezusa

Aby sam przez święty żywot Swój zadośćuczynił za nasze występki. (Z ćwiczeń św. Gertrudy)

0 Jezu najmiłościwszy! pełen łaskawości i miłosierdzia, który i najgrzeszniejszego do Ciebie się uciekającego nie opuszczasz i nim nie gardzisz, uciekam się do Twego miłosierdzia i żebrzę Twej łaskawości; Ty sam za mnie odpowiadaj, Ty sam zastąp nieudolność moją, albowiem wyznaję przed Tobą wszystkie grzechy moje: Ty sam, przez najczystsze łzy źrenic Twoich, oczyść wszelkie zmazy grzechowe oczu moich. Przez błogosławione uszy Twoje, zawsze otwarte na wołanie nieszczęśliwych, zmaż z uszu moich nieprawość. Przez zbawienną słodycz ust Twoich świętych, oraz przez ich wskrzeszającą wszechmocność zgładź grzechy ust moich. Przez doskonały sposób wykonywania czynów Twoich, przez rany przenajświętsze rąk Twoich, rozwiąż ręce moje z sideł szatańskich. Przez bolesne trudy nóg Twoich i przez okrutne w nich gwoździ utkwienie, sprowadź mię z dróg nieprawości. Przez czystość intencyi, która wszystkie Twoje myśli i sprawy uświęciła, przez żarliwą miłość Twoją i przez ranę zadaną Sercu Twemu Najświętszemu, oświeć myśli moje i zgładź z serca mego wszelkie winy. Ty sam, przez najszlachetniejszą niewinność życia Swego i przez najświętszą czystość swoją, oczyść życie moje skażone grzechem. Na koniec przez najświętsze wylanie Najdroższej Krwi Twojej, oczyść, zalej i ugaś wszelką serca i duszy do złego pożądliwość, abym przez najświętsze zasługi Twoje, stał się na zawsze czystym w oczach Twoich, strzegąc szczerze przykazań Twoich w przy należytej niewinności. Amen.

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością" str. 88.

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz