Dziękczynienie dziwnie skuteczne

Witaj zbawienie i oświecenie duszy mojej, Boże mój! niech Ci dziękuje wszystko, cokolwiek się znajduje na niebie, na ziemi i pod ziemią za wielkie dobrodziejstwa i miłosierdzie Twoje, z jakiem mnie, tak co do duszy, jako i ciała, sowicie udarowałeś. A ponieważ liczba ich tak wielka, a ja niezdolny, żebym choć w tysiącznej części mógł dostatecznie Ci za nie podziękować, ofiaruje Ci też same łaski i dobrodziejstwa, jakiemi sobie, o Najświętsza i niepojęta Trójco Przenajświętsza! z siebie samej, przez Cię samą i w sobie samej dostatecznie nagradzasz wszelkie nasze względem Ciebie zaciągnione długi. Staję przed Tobą jako drobniuchny proszek nogami zmiażdżony, składając Tobie. Panie i Boże mój! chwałę i dziękczynienie przez Tego, który przyobleczony naturą ludzką zawsze jest po prawicy Twojej, a przez którego mamy łaskę chwalić Cię w sposób najgodniejszy w Duchu Świętym. Amen. . „ 

(Sw. Ger. Ks. 2, roz. 2 i 15)

Tu zrób rachunek Sumienia, a zdobywszy się na skruchę serdeczną.,, z głębokości serca westchnij do Boga, i mów z świętą Gertrudą.:

Przejęty gorzkością męki niewinnej najukochańszego Syna Twego Jezusa Chrystusa, oskarżam się przed Tobą, najukochańszy Ojcze mój! że Ci dnia dzisiejszego niegodny grzesznik nieszczerze służyłem obrażając Ciebie, najłaskawszego Ojca, tak wielu ciężkiemi niedbalstwy i grzechami. Z całego serca za nie żałuję, i duchem upokorzonym, skruszonem sercem biję się w piersi, mówiąc: Boże, bądź miłościw mnie grzesznemu! Za wszystkie niedbalstwa i podłość swoją, przez które słodkiego Ducha Twego w sobie przygasiłem, ofiaruję Ci mękę i łzy ukochanego Syna Twego; a łącząc się z najskuteczniejszemi modlitwami tegoż Syna Twojego, proszę przez Ducha Świętego o przebaczenie grzechów i o poprawę życia mojego. Racz mi udzielić tę łaskę przez tę miłość która Cię powstrzymywała od pomsty, gdy Syn Twój najukochańszy, pociecha i rozkosz Serca Twojego ojcowskiego z łotrami był policzonym. Amen.

(Ks. 2, roz. 18, św. Gertruda)

Błogosławioną Meclitylde nauczył Chrystus Pan, żeby codziennie za grzechy i niedoskonałości swoje mawiała po trzy razy psalm 116.

Chwalcie Pana wszelkie narody.
Chwalcie Go wszyscy ludzie,
Bo się umocniło nad nami miłosierdzie Jego.
A prawda Pańska trwa na wieki.
Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu ... i.t.d.

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością" str. 17. 

Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz