Oddanie się na Wolę Bożą

Św. Gertrudzie objawionem było, iż ci, co się zupełnie na wolę Boską zdadzą, pragnąc nade wszystko, żeby najchwalebniejsza wola Pana w nich się spełniła, tak na duszy jako i na ciele, ci szczególnie Sercu Boskiemu są miłymi. 

(Ks. 3, roz. 30)

Oddaniem się tem Woli Bożej taką oddają cześć i chwałę Panu, jaką cześć oddaje Królowi ten, co koronę królewską na głowo mu kładzie. 

(Ks. 9, roz. 2)

Najświętszy Ojcze! oto ja niegodne i ubożuchne stworzenie Twoje, zrzekając się woli własnej ofiaruję się i oddaję woli Twojej najświętszej i upodobaniu Twemu. Pragnę, żeby najchwalebniejsza i najmilsza wola Twoja przeze mnie i około mnie, tak w cielesnym jako i w duchowym porządku i tu w czasie, i w wieczności najzupełniej się spełniła.

Gdybyś mi, o Boże mój! pozwolił prosić, o co bym tylko chciał i świątobliwą przysięgą zobowiązał się dogodzić we wszystkiem prośbie mojej, wiedz o tem, Panie, iżbym o nic innego nie prosił, tylko o to, aby najchwalebniejsza wola Twoja, tak we mnie, jako i wszystkich ludziach według najmilszego Twego upodobania się spełniła. Łącząc się więc z tą rezygnacyą, z jaką Chrystus Pan na górze Oliwnej najświętszej woli Twojej zupełnie się oddał, mówię w Jego myśli i intencyi, i tysiąckroć powtarzam: Nie moja, ale Twoja wola niechaj się stanie, Ojcze najświętszy, w czasie i przez wszystkie wieki. Amen.

Jeżeli ci jaka przykrość zagraża, przydaj następujące słowa Bogu bardzo przyjemne. Św. Gertruda zrozumiała bowiem, iż gdy kto całkiem zda się na upodobanie Boże nawet wtedy, kiedy się spodziewa nieprzyjemności, ten Panu Bogu tak miłą wyświadcza rzecz, jak gdyby Mu podczas męki, na wszystkie rany, gojące przykładał plastry. 

(Ks. 3 , roz. 64)

Ale szczególnie, o dobry Jezu! ofiaruję Ci się i polecam w ręce Twoje teraz w tej grożącej mi nieprzyjemności i gotów jestem przyjąć ją ulegle. Przyjmę ją chętnie z ręki Twojej i z jak największą cierpliwością postaram się ją znieść, łącząc się z tą miłością, z jaką wszystkie przykrości z rąk Ojca swojego mile przyjmowałeś, a następnie znowu z wielką wdzięcznością temuż Ojcu w ofierze je przynosiłeś. Proszę Cię tylko, użycz mi cierpliwości i mocy, bym niemi wsparty, przykrość tę mężnie zniósł na chwałę Twoją wieczną i na zbawienie świata całego. Amen.

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością" str. 76.


Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz