Dziesięć modlitw pobożnych

w których się Panu Jezusowi Jego Mękę przedstawia.

Św. Gertruda przez objawienie dowiedziała się, że ktokolwiek mękę Pańską pobożnie rozważa myślą, czytaniem lub modlitwą, nieskończenie większą cześć Bogu wyrządza i więcej zasług sobie skarbi, aniżeli przez inne ćwiczenie duchowe. 

(Ks. 4, ros. 41)

Kto by zobojętniał w służbie Boskiej, odzyska gorącość ducha, jeśli się odda rozmyślaniu męki Chrystusowej.

(Ks. 4, ros. 39)

Modlitwa pierwsza

O Panie Jezu Chryste, wieczna słodkości i kochających Ciebie jedyna pociecho! wspomnij sobie na ów niewymowny smutek, który znosiłeś od początku swego Wcielenia, osobliwie zaś przy nadchodzącej Męce, kiedyś rzekł: Smutna jest dusza moja aż do śmierci, i kiedy skutkiem trwogi, przykrości i bólów, krwawym pociłeś się potem. Wspomnij na oną żałość i gorzkość, które znosiłeś, kiedyś od Żydów był pojmany, od fałszywych świadków oskarżony, od trzech sędziów niesprawiedliwie osądzony, od pospólstwa poszyjkowany, policzkowany, zeplwany, ubiczowany i cierniem koronowany. 0 słodki Jezu! przez wszystkie te dolegliwości i krzywdy, któreś dla nas cierpiał, proszę Cię, zmiłuj się nade mną grzesznym. Amen.

Modlitwa druga

0 Jezu, raju rozkoszy Boskich! wspomnij sobie na owo drżenie i bojaźń, które Cię ogarnęły, gdy Cię Piłat niesprawiedliwie godnym śmierci osądził, a bezbożni kaci zbyt ciężki krzyż na ramiona Twoje włożyli i do niego tępymi gwoźdźmi Cię przykuli, tak okrutnie członki i żyły Twoje rozrywając, że wszystkie kości w Tobie policzyć się mogły. Proszę Cię, abyś w dzień sądu Twojego, najłaskawszy na mnie dekret wydał, od wiecznego karania mnie uwolnił i między wybranych policzyć raczył. Amen.

Modlitwa trzecia

0 Jezu, Niebieski Lekarzu! wspomnij na te mdłości i boleści, jakieś na szubienicy krzyżowej zawieszony, na wszystkich członkach swoich ponosił. Na tych członkach, z których żaden w swoim stanie nie został, tak dalece, że nie masz boleści, która by Twojej równać się mogła. Albowiem od stóp do głowy żadnej nie było zdrowej cząstki w ciele Twojem. Pomimo to przecież, zapominając wszystkich boleści, wstawiałeś się łaskawie do Ojca niebieskiego za nieprzyjaciółmi swoimi, mówiąc: Ojcze, odpuść im, albowiem nie wiedzą co czynią. Przez tę miłość i miłosierdzie Swoje, użycz mi, aby zacność męki Twojej wysłużyła mi wszystkich grzechów moich zupełne odpuszczenie i doskonałe przejednanie się z Tobą. Amen.

Modlitwa czwarta

O Jezu, zwierciadło wiecznej jasności! wspomnij sobie na ów smutek, jakiego doznałeś widząc w zwierciadle Bóstwa Swego wielką liczbę niewdzięcznych ludzi, skazanych na potępienie dla sprośnych grzechów; a przez tę przepaść litości, jaką przejęty byłeś nad zgubionymi i zrozpaczonymi grzesznikami, przez tę litość, którąś łotrowi na krzyżu wyświadczył, mówiąc do niego: Dziś ze mną bodziesz w raju, proszę Cię, najmiłościwszy Jezu, abyś się nade mną ulitował w godzinę śmierci. Amen.

Modlitwa piąta

0 Jezu, Królu najukochańszy, wspomnij sobie na to osierocenie, w jakiem pogrążony byłeś, gdy na krzyżu wisząc, Ty przyjaciel najwierniejszy, od wszystkich przyjaciół opuszczony zostałeś; gdy znikąd pociechy nie odbierając, tylko od najukochańszej Matki swojej pod krzyżem stojącej, polecałeś ją uczniowi swemu, mówiąc: Niewiasto, oto Syn twój, a do ucznia: Oto Matka twoja. Proszę Cię, Jezu łaskawy, przez miecz boleści, który w macierzyńskiem łonie zatopiony widziałeś, abyś się nade mną zlitował i pocieszył mnie we wszelkich moich uciskach. Amen.

Modlitwa szósta

O Jezu, źródło nieprzebranej miłości, wspomnij na oną gorycz, jakiej wówczas doznałeś, gdy na siłach omdlały i z pragnienia niejako usychający, ani kropli wody nie mając, octem i żółcią byłeś napojony, proszę Cię, ugaś we mnie chęci cielesnej pożądliwości i światowych rozrywek. Amen.

Modlitwa siódma

O Jezu, ozdobo Królów! wspomnij na to, żeś dla nas od stóp do głowy w morzu swojej męki się zanurzył i nie tylko od ludzi, lecz od samego Ojca Swego był opuszczony. I dlatego wołałeś: Boże mój, czemuś mnie opuścił? Przez ten ucisk proszę Cię, abyś mnie w uciskach moich śmiertelnych, nie opuszczał. Amen.

Modlitwa ósma

O Jezu, Lwie najpotężniejszy! wspomnij na tę boleść, którą wycierpiałeś, gdyś na wszystkich siłach duszy i ciała ustawał i ze skłonioną, głową wymówił te słowa: Spełniło się. Przez ten ucisk i boleści Twoje zmiłuj się nade mną przy końcu życia mego, gdy dusza moja zewsząd ściśniona będzie. Amen.

Modlitwa dziewiąta

0 Jezu, wyobrażenie światłości Ojca Twego i Istoty Jego wieczystej! wspomnij na ten ucisk, w którym usilnie polecałeś się Ojcu Twemu, mówiąc: W ręce Twoje polecam ducha mego. Wspomnij na te chwilę okropną, gdy na ciele cały zraniony, wylawszy wszystkie wnętrzności miłosierdzia Swego, dokonałeś za nas żywota Swego na krzyżu. Proszę Cię, przez tę miłość, która Tobie, ożywicielowi wszelkiego stworzenia, dopuściła w takich bólach ze świata zejść, proszę Cię, umórz w duszy mojej wszystko, co się Tobie, Bogu mojemu, nie podoba. Amen.

Modlitwa dziesiąta

0 Jezu, prawdziwa i bujna winna macico! wspomnij na obfite wylanie krwi, którą dopuściłeś z Ciała Swego, jako z grona winnego, hojnie wytoczyć wówczas, kiedyś na krzyżu w prasie nieznośnych bólów zostawał; wówczas, gdy z boku włócznią otwartą, krew i wodę tocząc, tak nas częstowałeś, żeś w sobie ani jednej kropelki krwi nie zostawił. Jako snopek mirtowych gałązek wysoko zawieszony byłeś, panieńskie Ciało Twoje zbladło, wnętrzności Twoje błogosławione wyschły i wszystkie kości zmartwiały. Przez gorzką mękę Swoją i przez najdroższej Krwi Swojej wylanie, proszę Cię najukochańszy Jezu! abyś duszę moją w godzinę śmierci mojej obmył w wodzie boku Swego Przenajświętszego, a przybrawszy ją jak najozdobniej w szatę drogiej krwi »Serca Swego najdroższego, abyś ją zjednoczył z sobą w nieskończonej Swej Boskiej miłości. Amen.

Ofiarowanie

Przyjmij o Jezu najłaskawszy! modlitwy, jakie odmówiłem. Przyjmij je w połączeniu z tą najwyborniejszą miłością z jaką gorzką śmierć podjąwszy, Ojcu Swemu ją ofiarowałeś ze wszystkiemi zasługami przenajświętszego człowieczeństwa Swego w dzień Swego chwalebnego wniebowstąpienia. Proszę Cię przez głębokość ran, któremi ciało i wszystkie wnętrzności Twoje napełnione były, abyś mnie z głębokości grzechowej, w jakiej zanurzony jestem, wyratować raczył i miłego mnie Sobie uczynił. Amen.

źródło: Modlitewnik
           "Bóg Moją Miłością str. 104.


Drukuj to!

CONVERSATION

0 Komentarze:

Prześlij komentarz